Thursday, August 18, 2005

 
alop....
kecian ayah pin tafsir quran ikut minda sempit...pastu termakan dek korang lak.....

ni ajaran bapak pin lak..hurai ayat quran ngan bible..

6.116 Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang yang di muka bumi ini, niscaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti persangkaan belaka, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah)

....ayat ni ayat yang nyata dan menjadi iktibar kepada kita dan kini ayat tersebut dipakai kembali pasal Allah tahu sangat perangai manusia ni...terlalu banyak sangat amalan agama yang bidaah (yang berpuak-puak/tariqat dan sebagainya)telah dibuat mengikut tradisi dan menjadi amalan sebahagian besar umat islam dimuka bumi ini kerana......

5.104] Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah mengikuti apa yang diturunkan Allah dan mengikuti Rasul". Mereka menjawab: "Cukuplah untuk kami apa yang kami dapati bapak-bapak kami mengerjakannya". Dan apakah mereka akan mengikuti juga nenek moyang mereka walaupun nenek moyang mereka itu tidak mengetahui apa-apa dan tidak (pula) mendapat petunjuk?
......................
............
.......
....bible....
16:12 Banyak lagi perkara yang Aku hendak katakan kepadamu, tetapi sekarang ini tiada dapat kamu menanggung dia.........(yesus kata kat pengikut dia bahawa banyak benda yang dia sampaikan tapi takut depa tak leh nak terima)

16:13 Akan tetapi apabila Ia sudah datang, yaitu Roh kebenaran, maka Ia pun akan membawa kamu kepada segala kebenaran; karena tiada Ia berkata-kata dengan kehendak-Nya sendiri, melainkan barang yang didengar-Nya itu juga akan dikatakan-Nya; dan dikabarkan-Nya kepadamu segala perkara yang akan datang......................(yesus kata akan mai roh kebenaran iaitu rasul terakhir
yang sampaikan apa yang yesus tak leh nak sampaikan dan rasul tersebut(roh kebenaran)menyampaikan bukan ikut hawa nafsu dia(karena tiada Ia berkata-kata dengan kehendak-Nya sendiri)
tapi rasul terakhir menyampai dari apa yang diperdengarkan malaikat kepadanya(melainkan barang yang didengar-Nya itu juga akan dikatakan-Nya)

itu cuma pendapat aku saja..boleh ditolak dan boleh diterima..mungkin juga pendapat aku ni boleh berubah kalau aku perolehi hujah yang bernas lagi adil...


pendapat ayah pin pasal huraian quran?............hancussss..tak nampak ke`depan` pun..hujah depa sama ngan .....kalau nak pohon pertolongan dari Allah kena pakai batu tokkong ka???..yerla..kalau nak minta pertolongan dari pak lah pun kena jumpa seceteri dia dulu...aku tak mau kata apa dah...korang nak anut agama apapun korang punya hal.kat sini aku hadiahkan ayat bible buat pengikut ayah pin

3:5
Demikian juga lidah, walaupun suatu anggota kecil dari tubuh, namun dapat memegahkan perkara-perkara yang besar. Lihatlah, betapapun kecilnya api, ia dapat membakar hutan yang besar.
(jadi jerebu daaaaaaaaaaa...........dok bakaq hutan)

This page is powered by Blogger. Isn't yours?